CZY MASZ
UKOŃCZONE
18 LAT?

ARE YOU
OVER THE AGE
OF 18?

Podsumowanie roku 2017

19/12

Pierwszy łyk ART#15,
pierwsze życzenia i
podsumowanie 2017

Podsumowanie roku 2017

„Piorunujące 3 lata”, „zaawansowanie technologiczne”, „las tanków”, „imponujący rozmach” – to są opinie naszych sympatyków, przyjaciół Browaru, tych którzy są blisko. Opinie wyrażane przy okazji niedawnych Urodzin. „Fantastyczne piwa owocowe”, „prestiżowe kolaboracje”, „konsekwentnie budowane Piwne Mosty” – to mówią partnerzy i komentatorzy, którzy śledzą wszystkie nasze premiery i aktywności. To są opinie, które dobrze oddają nasz bilans. W podsumowaniu zwrócimy uwagę na to czego nie widać, a co jest dla całości obrazu ważne.

Core oferty Browaru Stu Mostów stanowi 7 piw. SALAMANDER Pale Ale, AIPA i Black IPA. WRCLW Pils, Roggenbier, Hefeweizen, w tym roku do tego grona dołączył WRCLW Schöps. Odtworzony takim wysiłkiem Schöps nabiera rozpędu. W tym roku był jednym z głównych aktorów podczas „Europy na Widelcu”. To największy kulinarny festiwal w Polsce. Schöps otrzymał od jury festiwalu tytuł „Dolnośląskiego Produktu Roku”. Był jedynym piwem jakie prezentowało się i potem lało na Rynku. Mateusz Gulej, Michał Czekajło i Robert Makłowicz dali wspaniały show. Rozpędu marce dodała wersja leżakowana w beczkach – WRCLW Schops Smoked Plums Rum BA. Spełniło się nasze życzenie by, jak za dawnych lat, był na stałe warzony we Wrocławiu. Dziś jest dostępny 365 dni w roku, jest atrakcją turystyczną, szeroko dostępny w wielu pubach, restauracjach i hotelach.

Core już dziś obejmuje piwa od najjaśniejszych po najciemniejsze, od lekkich po mocne. Zawiera piwa jęczmienne, pszeniczne i żytnie. Największy wynik robimy tutaj. Tu są nasze cele, edukacja, foodpairing, wsparcie partnerów handlowych. Sukces widać na kranach i na półkach. Więcej na stale aktualizowanej Piwnej Mapie – https://100mostow.pl/piwna-mapa/

Budujemy potężny most pomiędzy piwem i owocami. Jesteśmy dziś jednym z najbardziej doświadczonych w Polsce browarów wykorzystujących ten dodatek. Serie Berliner Weisse oraz Milkshake IPA rosły w oczach. Dla nas to nie kolejny trend w polskim piwowarstwie rzemieślniczym. Postawiliśmy na coś co ma olbrzymi potencjał eksportowy i wizerunkowy. Nawiązaliśmy współpracę z producentami owoców. Chcemy zbliżyć dwa środowiska. Promujemy kraft, chcemy by producenci wiedzieli, że piwowarstwo to dobry partner, że rzemieślnicy potrzebują najwyższej jakości owoców i wiedzy o odmianach. Razem możemy robić piwa bardzo ciekawe i bardzo polskie! Takie, które będą cieszyć podniebienia i rozsławiać Polskę. Talenty piwowarów i nasze polskie kompetencje uprawy owoców, które – pamiętajmy – też są naszą eksportową wizytówką.

ART#8 Strawberry Berliner Weisse, które stworzyło modę na piwa owocowe, okrzyknięto w tym roku najbardziej oczekiwanym piwem na berlińskim BRLO Brwfest. To piwo było fundamentem sukcesów ART#9 (trzy złote medale RateBeer Best Awards, luty 2017). SALAMANDER Blackcurrant Berliner Weisse promowaliśmy wraz z Krajowym Stowarzyszeniem Plantatorów Czarnych Porzeczek w 15 krajach, a echo wspólnych działań dotarło aż do Nowej Zelandii. Razem możemy wszystko. Więcej przeczytajcie na: http://jagodnik.pl/czarne-porzeczki-jednocza-producentow-owocowbrowarnikow

Warzymy ze znakomitymi piwowarami z całej Europy. To są ważne i prestiżowe międzynarodowe kooperacje. Coraz więcej znakomitych piwowarów odkrywa magię warzenia we WRCLW, przy okazji jakość naszych piw i rolę foodpairingu. Najbardziej oczywistym miernikiem jakości kooperacji są ciekawe piwa, nowe style i przekraczane limity sprzętu. Ten rok był pod tym względem bardzo bogaty. W styczniu zadebiutował ART#11 warzony z team’em najlepszych piwowarów w Hiszpanii. Juan Rodriguez odbierał w tym czasie tytuł Top Brewer dla Naparbier a Beinat Gutierrez, główny piwowar NaparBCN tytuł RateBeer Best New Brewer (w 2016). To była historyczna pierwsza polsko-hiszpańska kolaboracja. Potem był ART#12 z norweskim Haandbryggeriet, z którym uwarzyliśmy ART#12 Mango, Strawberry and Raspberry Ale. Dodatek 25% owoców, w naturalnej, nieprzetworzonej formie puree oraz soków tłoczonych na zimno był imponujący. Najbardziej owocowe piwo uwarzone kiedykolwiek przez oba Browary. Z piwowarami z Brewski zwykle musi być owocowo, ale też chmielowo. W efekcie wytrawne owocowe DIPA – ART#14 Mango and Peach DIPA. Na końcówkę roku ART#15 z jednym z najstarszych i najbardziej utytułowanych browarów rzemieślniczych w Europie – holenderskim browarem Jopen. ART#15 Vanilla and Chocolate Hot Scotch Ale. Piwo jesienno-zimowe, tęgie, rozgrzewające, karmelowe w barwie i aromacie z delikatną nutą słodów ciemnych, nut zbożowo-chlebowych, z czekoladowopalonym charakterem. Zapraszamy na pierwszy łyk. Szczegóły techniczne w zestawieniu na: https://100mostow.pl/art

Stała wymiana doświadczeń owocuje rozwojem Piwnych Mostów z czołówką europejskich browarów. Tegoroczne projekty jeszcze bardziej scementowały współpracę z naszymi strategicznymi partnerami. Piwne Mosty to więcej niż wspólne warzenie i wymiana doświadczeń piwowarów. Celem jest wzbogacenie piwnej kultury i promocja obu krajów. To zawsze „most kulinarny”, prezentacja dorobku, piwnych zwyczajów i trendów. Warzenie we WRCLW to okazja by pokazać miejsca narodzin piwnej rewolucji w Polsce i 800 lat browarniczych tradycji. Organizujemy Meet the Brewers i degustacje naszych piw w obu krajach. Robimy prezentacje, degustacje oraz kranoprzejęcia w najlepszych multitapach. Pokazujemy kraftową Polskę od Lublina po Poznań. Odkrywamy magię Piwnej Stolicy Polski, najstarszego i najpopularniejszego Wrocławskiego Festiwalu Dobrego Piwa, Oktoberfest Alternative czy Beer Geek Madness. Więcej o naszych Piwnych Mostach – Hiszpańskim, Holenderskim, Skandynawskim i Bawarskim – przeczytacie na https://100mostow.pl/piwnemosty

Zrealizowaliśmy w tym roku kompleksowy program inwestycji. Poprawiły one jakość produkowanego piwa na wszystkich etapach. Od ziarna po pakowanie. Jakość chmielenia przez użycie HopGun’a, zaraz po fermentacji, przez użycie wirówki. Potem przepływowy flash pasteurizer i na końcu bardzo profesjonalny rozlew. To pierwszy nowy monoblok w polskim krafcie. Ciekawostką jest jego kompaktowość (zmieścić się musiał na ograniczonej powierzchni, w zabytkowym budynku). To niespotykany w tej klasie browarów wachlarz technologiczny. HopGun usprawnił nie tylko chmielenie, ale i dodawanie innych dodatków w naszych piwach. To był zauważalny skok jakościowy.

Wyeliminowaliśmy tuzin ryzyk utraty jakości i poprawiliśmy stabilność oferty. To jest klucz do zapewnienia stałej dostępności piwa i ekspansji zagranicznej. Możemy warzyć jeszcze ciekawsze piwa. Za sprawą nowych zbiorników – od 20 do 60 hl – możemy oferować większą ilość piw, różnorodnych. Oferować je zawsze świeże, w tym samym czasie. Ciągłość dostaw wreszcie przestała być ograniczeniem. Małe zbiorniki wzbogacą nasz Barrel Aging Program. On się nam świetnie rozwija. Znakomite recenzje zbiera WRCLW Barley Wine Rum BA, leżakowany w dębowych beczkach po Jamajskim rumie. Nasz most pomiędzy światem piwa, wina oraz rumu, oficjalne piwo wrocławskiego „Rum Love Festiwal” – najważniejszego rumowego festiwalu w Polsce. Piwa leżakowane będą jeszcze wyższej jakości. Kolejnym elementem, który znacząco zwiększy potencjał naszego browaru będzie możliwość kupażu (coupage), czyli możliwość łączenia ze sobą różnych beczek. Wszystko po to by zaoferować jeszcze ciekawszy efekt.

Doposażyliśmy też nasze zbiorniki w pewne rozwiązania, które są dziś rzadko spotykane w Europie. Motywowani ciekawością ale też świadomością tempa w jakim zmieniamy świat piwa. To tempo jest tak duże, że już w roku 2018 na pewno pochwalimy się tymi pionierskim rozwiązaniami.

Oto galerii dokumentująca realizacje programu tych inwestycji. Zdjęcia z instalacji i rozruchu www.facebook.com/BrowarStuMostow/photos/pcb.2016166428624382/1358486994280342/?typ e=3&theater (na fanpage’u w wydarzeniu Rozbudowa Browaru Stu Mostów 2017), a tutaj finał: www.facebook.com/pg/BrowarStuMostow/photos/?tab=album&album_id=1360267964102245 (album: PROGRAM INWESTYCJI 2017).

Foodpairing naszym znakiem rozpoznawczym. Udało nam się połączyć pasje piwowarów i kompetencje kucharzy. Tworzymy piwa, z którymi wiemy co zrobić. Testujemy wszystko w Concpecie – naszej pracowni, w której piwowarzy mają do dyspozycji wiedzę i doświadczenie kucharzy, piekarzy i serowara. Każde danie (z wyjątkiem śniadań) otrzymuje pełną piwną rekomendację. Do każdego piwa, jeszcze przed jego premierą, mamy rekomendacje przekąsek i dań. Każdy styl piwa ma nam coś innego do zaoferowania. Odpowiedni wybór wzbogaca walory i trunku, i dania. Zapraszamy by te zasady poznać i czasem łamać, dla ciekawszego efektu. Często robimy to wspólnie z gośćmi. Wypracowaliśmy w tym roku ciekawą formułę Kolacji w Concepcie. Korzystamy z produktów lokalnych oraz tych, które od podstaw przygotowujemy w naszej pracowni. Menu zawsze sezonowe. Teraz, późną jesienią, króluje w nim selekcjonowana wołowina, koźlina i jesiotr. Kolacje często wzbogacamy o zwiedzanie Browaru, rozszerzoną degustacje piw, upominki dla uczestników. Szczegóły dla zainteresowanych na: https://100mostow.pl/blog/2017/11/13/jesien-2017

Flagowe produkty Conceptu: piwny precel i musztarda z brzeczką otrzymały w tym roku tytuły „Najlepszy Dolnośląski Smak”. Team kucharzy i barmanów odniósł fantastyczny sukces. Otrzymał kolejną rekomendacje w kulinarnym Przewodniku Gault&Millau Polska i utrzymał Czapkę (w listopadzie 2017, na rok 2018). To jest sukces. To w końcu PUB. Tym bardziej zapraszamy by poczuć klimat na Długosza i posmakować. Kto ma za daleko lub chce natychmiast, może to wszystko zobaczyć w filmie Have a Bite Wrocław: www.facebook.com/HaveaBiteWroclaw/videos/1514093005348393

Zapraszaliśmy miłośników piwa i historii do WRCLW. W Browarze codziennie można obserwować produkcję, w każdy weekend zwiedzieć, dotknąć wszystkiego. Po rozbudowie mamy nową formułę zwiedzania (z degustacją). Pokazujemy różnicę pomiędzy piwowarstwem rzemieślniczym a podejściem koncernowym. Szczegóły i łatwa rezerwacja na: https://100mostow.pl/zwiedzanie

Piwny WRCLW polecają kolejne renomowane przewodniki i linie lotnicze. Po tym jak odwiedził nas Ryanair, piwne tradycje promuje teraz Wizzair 2017/2018. To był wspaniały prezent na nasze 3 Urodziny. 5 milionów ludzi w 40 krajach przeczyta o tym, że WRCLW Stolicą Dobrego Piwa jest. Tyle czytelników ma dwumiesięcznik dystrybuowany na pokładach wszystkich samolotów Wizz Air. Przeczytają o nowej fali, sile wrocławskiego środowiska, roli jaką piwo odgrywało i odgrywa w życiu mieszkańców naszego miasta, o liczbie piwowarów, studentów, eventów, o naszej konsekwencji i współpracy, o tym co czyni nas jedną z najciekawszych piwnych destynacje w Europie. Wersja elektroniczna na http://wizzmagazine.com, a więcej szczegółów na naszej stronie https://100mostow.pl/blog/2017/12/08/wizz-air

To był wspaniały rok. Dziękujemy za wszelkie życzenia. Obok niedawnego wywiadu dla Magazynu Wizzair, dostaliśmy ich wiele po zaliczeniu nas do grona „30 Najbardziej Kreatywnych we WRCLW” (edycja 2017) – https://www.wroclaw.pl/30-kreatywnych-wroclawia/2017/browar-stu-mostow.html, no i po otrzymaniu „Dolnośląskiego Gryfa 2017”. Obie te wyjątkowej urody nagrody otrzymaliśmy w wypełnionym po brzegi Narodowym Forum Muzyki. Borówki na torcie, kiedy podsumowujemy rok. Widać, że czerpiemy korzyści z rozbudowy i inwestycji. Możemy sprostać oczekiwaniom bardzo różnych odbiorców. Eksport, z którego jesteśmy tak dumni, w oczach nabiera rozpędu. Przed nami otwarcia kolejnych rynków, bogaty plan kranoprzejęć i międzynarodowych festiwali. Chyba możemy zdradzić, że wylądowaliśmy już po drugiej stronie Kanału La Manche. I że to dopiero początek inwazji.

My życzymy by się rynek rozszerzał, byśmy nie koncentrowali się na tych 2 czy 2,1%. Musimy patrzeć szerzej. Widzieć w piwie rzemieślniczym jeden ze skarbów polskiej branży spożywczej, o kwestiach tożsamościowych nie wspominając. Duże nadzieje wiążemy z promocją kraftu w roku 2018. Współtworzymy pierwsze w Polsce Stowarzyszenie – Dolnośląskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych, które jako główny cel obrało właśnie rozszerzanie rynku.

Mamy świadomość trendów i że moralna racja jest po naszej stronie. Wszechwładza koncernów nie zatrzyma wzrostu popularności piw rzemieślniczych. Szybko rośnie świadomość konsumentów, managerów sieci i HoReCa. Wskaźniki dystrybucji idą do przodu. Zmienia się świat wokół nas https://100mostow.pl/piwna-mapa

Dziękujemy za wspaniały rok. Życzymy dobrych Świąt!

I niech się warzy w 2018! #goWRCLW #zaWRCLW

NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA I BĄDŹ NA BIEŻĄCO

-
mautic is open source marketing automation