CZY MASZ
UKOŃCZONE
18 LAT?

ARE YOU
OVER THE AGE
OF 18?

Podsumowanie

Pełna moc Dobrego Piwa!

4 urodziny Browaru Stu Mostów okazją do przybliżenia dynamiczne rozwijającego się rynku Dobrego Piwa.

Piwo rzemieślnicze kreuje gusta. Każdy pierwszy łyk kraftowego pilsa u wielu otwiera nowy rozdział życia. Ośmiela, każe oczekiwać od piwa więcej i zwiększa rynek kosztem konsumpcji zwykłych piw. Ludzie coraz lepiej rozumieją kraft i to, że pochodzenie piwa jest kluczem dla zrozumienia olbrzymiej różnicy w jego jakości. Kraftowa nowa fala przybiera. Widać to dobrze we Wrocławiu, mieście które często nazywane jest Stolicą Dobrego Piwa. Ma najstarsze, liczące 800 lat browarnicze tradycje, najwięcej w Polsce rzemieślniczych inicjatyw, znakomite piwne eventy i znających się na piwie mieszkańców. Wrocław nie ma koncernowej produkcji, dlatego promuje kraft.

 

 

Warzymy dwa razy więcej piwa niż przed rokiem. Gościliśmy we Wrocławiu dwa razy więcej piwowarów. Stała wymiana doświadczeń zaowocowała powstaniem Piwnych Mostów z czołówką europejskich browarów, m.in. Camba, Jopen, DeMolen, Naparbier, Brewski, Wylam. To kolejna różnica, która sprawia, że kraft tak dynamicznie się rozwija, a przemysłowe podejście jest w odwrocie. Inwestujemy w jakość i w edukację. Od otwarcia, w 2014 roku, już ponad 50 tys. ludzi zwiedziło Browar. Każdemu pokazujemy różnice pomiędzy produkcją rzemieślnicza a przemysłową. Promujemy nowe style i innowacyjność, w tym pierwszą w Polsce serię piw na azocie. Promujemy kreatywność naszych piwowarów, miasto, Dolny Śląsk i Polskę. Ta promocja daje efekty. Czwartą część produkcji kierujemy na eksport. Wrocławskie piwa obecne są już na 20 wymagających rynkach. Co najważniejsze, obserwujemy stały wzrost we wszystkich segmentach rynku.

 

 

 

WRCLW promuje rzemieślnicze piwo

Wrocław jest jedną z najpopularniejszych europejski destynacji turystycznych. W tym roku zwyciężył w konkursie European Best Destination 2018. Drugie miejsce zajęło Bilbao. W poprzednich latach konkurs ten wygrywały m.in. Lizbona, Porto i Kopenhaga. W każdym z tych miast nowa fala jest bardzo widoczna.

W każdym z tych miast w tym roku warzyliśmy piwo, organizowaliśmy kranoprzejęcia. Promowaliśmy polski kraft, wrocławskie tradycje browarnicze, festiwale i gościnność.

Browar Stu Mostów znalazł się w tym roku wśród 6 najgorętszych browarów rzemieślniczych w Europie brytyjskiego Gentleman’s Journal (the 6 hottest craft breweries in Europe). Doceniony za zaangażowanie w odtwarzanie piwnego dziedzictwa WRCLW. Wśród wyróżnionych są dwa dobrze nam znane zespoły. Browar Galway Bay, w kwietniu wspólne warzyliśmy w Irlandii, oraz hiszpański Laugar, z którym wspólnie warzyliśmy pod Bilbao, a potem na Długosza (ART#19 Rye Brut IPA).

 

 

Wrocławskie festiwale biły w tym roku rekordy popularności. Promujący piwną rewolucję najstarszy i największy w Polsce – Wrocławski Festiwal Dobrego Piwa. Oktoberfest Alternative – nawiązujący do tradycji organizowanego we Wrocławiu od przełomu XIX i XX wieku monachijskiego święta piwa. Beer Geek Madness, najbardziej niezwykły festiwal dedykowany wytrawnym miłośnikom kraftu. Tegoroczna edycja Intense ściągnęła śmietankę najlepszych browarów z Hiszpanii. Dała nam też pierwszą w polskim krafcie kooperacje kulinarną. Partnerem Conceptu Stu Mostów było galicyjskie Malte. Uczestnicy Beer Geek Madness do dziś wspominają swoje oczarowanie miastem i naszą piwną kulturą, a my już dziś nie możemy się doczekać BGM7 – Rage, która pokaże polski kraft w Anglii i Irlandii.

Anglicy wiedzą jaka jest pozycja WRCLW na piwnej mapie. W tym roku największy w Europie magazyn dla miłośników piwa, ukazujący się w nakładzie 50 tys. egzemplarzy brytyjski Ferment, wydał numer poświęcony Polsce. Na okładce dał naszego Salamandra – piwny toast, który dziennikarzom wydał się najlepszą wizytówką Piwnej Stolicy Polski.

 

 

 

Browar Stu Mostów jest gościem wielu festiwali. Od elitarnych Brewskval, MASH Craft Beer Fest, La Fira w Barcelonie czy London Craft Beer Festival, po wyjątkowe inicjatywy lokalnie. Irlandzka Hagstravaganza, Eindhoven Summer Festival, Budapest Beer Week, Craft Beer Festival we Frankfurcie. Świetnie wspominamy Haandgemeng w Norwegii. Właśnie wróciliśmy z zimowej edycji Bier and Big w Eindhoven. Przed nami jeszcze belgijski Black Beer Fest 2018.

WRCLW jest obecny na najważniejszych europejskich rynkach. Piwa warzone na Długosza eksportowane są do 20 krajów: Niemiec, Austrii, Czech, Holandii, Belgii, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Danii, Szwecji, Norwegii, Francji, do Bułgarii, na Węgry, Słowację, Litwę, Łotwę, Estonię oraz do Finlandii.

 

 

Piwne Mosty wizytówką kraftu

Dumą Browaru są Piwne Mosty z czołówką europejskiego craftu. Piwne Mosty to więcej niż wspólne warzenie i wymiana doświadczeń piwowarów. Celem jest wzbogacenie piwnej kultury. To zawsze „most kulinarny”, prezentacja dorobku, piwnych zwyczajów i trendów. Jakość relacji oraz intensywność kontaktów sprawia, że WRCLW od lat jest najchętniej wybieranym miejscem kooperacji. Tylko w minionym roku na Długosza warzyli Hiszpanie, Holendrzy, Portugalczycy, Anglicy i Rosjanie.

W ramach marki ART powstały m.in..:

  • ART#17 Pink Guava Sour Saison w kooperacji z Naparbier – pierwsze w Browarze Stu Mostów piwo „farmerskie”, Saison – orzeźwiające i lekkie. Pierwszy raz też dodaliśmy bardzo tropikalnej w charakterze różowej gujawy.
  • ART#18 Honey & Vanilla Wheat Wine oraz Honey & Coconut Wheat Wine w kooperacji z De Molen – rzadko warzony styl i to uwarzony z legendą europejskiego kraftu, w szczególności w piwach mocnych
  • ART#19 Rye Brut IPA w kooperacji z naszymi przyjaciółmi z Laugar – podążając za najnowszymi trendami. Najmłodszy przedstawiciel z rodziny IPA. Zainspirowani tą kooperacją stworzyliśmy również Salamander Brut IPA.
  • ART#20 Hibiscus Citrus Saison w kooperacji z Dois Corvos – doświadczenie młodego polskiego piwowara warzącego w Lizbonie pomogło nam użyć po raz pierwszy kwiatu Hibiscusa, który wprowadził kwaskowe orzeźwienie do lekkiego stylu Saison.
  • ART#21 Brewery Pineapple and Passionfruit Sour Ale Sour w kooperacji z Zagovor – bezkompromisowy rosyjski browar, to i piwo bez zahamowań: mocniejsze, niebywale kwaśne, aromatyczne, pełne owoców tropikalnych. Tego jeszcze nie próbowaliśmy.
  • ART#22 DDH DIPL w kooperacji z Northern Monk – piwo ze specjalistami od chmielenia na zimno. Ich IPA są uznawane za jedne z najlepszych w Europie. Nasze wspólne doświadczenia pomogły stworzyć ekstremalnie chmielone mocne piwo… dolnej fermentacji.

Równie często kooperowaliśmy za granicą.

  • Funky Espresso Coffee Sour Ale – kooperacja z Laugar. Wspólnie uwielbiamy jasne, kwaśne piwa. Zazwyczaj dodajemy do nich owoców. Ale w kraju Basków postanowiliśmy dodać lokalnej, niebywale kwaśnej kawy. Efekt był piorunujący – to była idealna kompozycja na lato!
  • 100 Ponts – kooperacja z LaPirata, Barcelona. Zachęceni belgijskimi drożdżami w poprzednich kooperacjach postanowiliśmy uwarzyć z ich dodatkiem intensywnie chmielowe piwo. Wykorzystaliśmy nowy produkt – puder chmielowy. Piwo w stylu Belgian IPA łączy ze sobą nuty drożdżowe: owocowe i fenolowe z intensywnym cytrusowym aromatem chmielu.
  • Baltic Porter – kooperacja z Northern Monk, Leeds. Specjaliści od chmielu na moment go odłożyli na bok, aby uwarzyć z nami „czarne złoto” – Portera Bałtyckiego. Nasze doświadczenie w piwach typu lager, oraz wspaniałe brytyjskie słody, zwłaszcza duży udział słodu brown, spowodowały, że to ciemne, słodowe piwo wyszło wyśmienicie.
  • Life Beyond the Metronome – kooperacja z Wylam Brewery, Newcastle. Ponownie sięgnęliśmy po drożdże belgijskie, zdecydowaliśmy wspólnie na nietypowe poprowadzenie fermentacji, aby nadały nut „funky” – takich bardziej rustykalnych i ostrych (mocno fenolowych). Gigantyczne, podwójne chmielenie, z której słynie browar Wylam, odmianami Cenntennial, Citra, Denali, i Simco zapewniło intensywne uderzenie nut cytrusowych i żywicznych.
  • Ślęża Brut DIPA IPA – kooperacja z Track Brewing, Manchester. Wykręciliśmy z browarem Track ekstra wytrawną IPA, w nowoczesnym stylu Brut IPA, dodając do niej ilości chmielu znane z najbardziej aromatycznych podwójnie chmielonych IPA. W sumie do tanku leżakowego powędrowało ponad 30 g/l chmielu – nie mogło wyjść inaczej: tak chmielowego piwa nie piliśmy od dawna.

Świeża kooperacja z browarem Dois Corvos z Lizbony, która jeszcze nie trafiła na rynek, dlatego nie ma jeszcze nazwy, ale już wiemy jak smakuje: to piwna interpretacja deseru „Key Lime Pie” w formie kwaśno-słonego piwa Gose z dodatkiem słodów „ciasteczkowych” oraz limonek i ich skórek.

 

 

Stała dostępność piwa

Zapewnienie ciągłości dostaw było dla nas ważnym priorytetem. Rok 2018 był pod tym względem przełomowy. W stałej ofercie – dostępne 365 dni w roku – były m.in. WRCLW Pils, WRCLW Roggenbier, WRCLW Hefeweizen oraz WRCLW Schöps. SALAMANDER Pale Ale, SALAMANDER AIPA oraz Black IPA. Stała dostępność core’u jest dużym osiągnięciem dla każdego rzemieślniczego browaru. Bez niej zakup kraftowych piw jest loterią. Stała dostępność dała znaczące wzrosty sprzedaży, ponieważ pozwoliła lepiej budować codzienną konsumpcję. Ta oferta generuje 1/3 sprzedaży, w większości 30 km od komina.

Portfolio Browaru Stu Mostów obejmuje piwa od najjaśniejszych po najciemniejsze, od lekkich po mocne. Piwa jęczmienne, pszeniczne i żytnie. Rośnie oferta piw leżakowanych w beczkach po mocnych alkoholach – serii Barrel Aged. W lutym 2018 pojawiły się piwa nagazowane azotem. Specjalna technologia, którą opracowaliśmy, pozwala nasycić niemal każdy rodzaj piwa tym gazem. Piwo jest dostępne zarówno w butelce jak i kegu – nie wymagane są do jego wyszynku żadne dodatkowe urządzenia – każdy może się cieszyć pierwszym polskim rzemieślniczym piwem z idealną pianą i gładką teksturą – bez względu czy to w multitapie czy w domowym zaciszu.

WRCLW to piwa tradycyjne. Zobaczymy tu piwa, które warzymy od samego początku, tj. Pils, Roggenbier czy Hefeweizen. Ale to nie tylko piwa lżejsze, codzienne, to też trunki bardziej degustacyjne. Marka WRCLW w tym roku wzmocniła się o potężne piwa, np. WRCLW Imperial Stout – najmocniejsze (11% alk. obj.) i najgęstsze (30 Plato) piwo, które kiedykolwiek uwarzyliśmy. Mało tego – to piwo pojawiło się również w wersji NITRO, a na koniec roku – leżakowane w beczkach bo Woodfort Reserve oraz nasycone azotem. Stale warzymy piwo WRCLW Schöps – pszeniczny symbol Wrocławia, który zyskuje popularność nie tylko na Dolnym Śląsku, ale również w kraju i za granicą (podobnie jak działo się 500 lat temu). Tradycją jest już fakt, że pojawia się wersja specjalna piwa Schöps – co roku z innej dębowej beczki, następnie leżakowana ze świeżo wędzonymi przez nas suszonymi śliwkami. To w końcu pierwszy w Polsce Barley Wine leżakowany w beczkach po rumie z Belize nasycany azotem. WRCLW jest marką, w której tradycja łączy się z nowoczesnością.

 

 

SALAMANDER to szeroka grupa piw nowofalowych. Szczególnie ważnym segmentem są w niej piwa intensywnie chmielone. Powiększyliśmy ich ilość o podwójnie chmielone na zimno piwa w stylu DDH DIPA. Te superaromatyczne piwa charakteryzują się niezwykle intensywnym aromatem chmielowym przy nieco obniżonej goryczce. Pojawił się również nowy styl – Brut IPA, bardzo pijalne, aromatyczne, wytrawniejsze nawet od niesłodzonych win. Jeśli Black IPA to Yin to w naszym portfolio pojawił się też Yang – White IPA, jasne, zmętnione, z przyjemnym owocowym aromatem chmielu, kolendry indyjskiej oraz skórki z pomarańczy. Nadal rozwijamy segment piw owocowych – niezmiennie produkujemy Strawberry Milkshake IPA, które parafrazujemy raz na jakiś czas, prezentując nowe owoce w tej marce (jak np. Gooseberry Milkshake IPA oraz Blackcurrant Milkshake IPA). Piwa z serii Berliner Weisse to popularny aperitif. Owocowa świeżość i niższa zawartość alkoholu sprawiają, że znakomicie gaszą pragnienie.

Specjalnością Browaru są piwa owocowe. Zostały świetnie przyjęte przez rynek krajowy i rynki zagraniczne. Ponieważ są świetne jako aperitif, ich sprzedaż jest już praktycznie całoroczna. Od lat budujemy most pomiędzy piwem i owocami. Jesteśmy dziś jednym z bardziej doświadczonych w Polsce browarów wykorzystujących owoce jako dodatek. Warzymy piwa w oparciu o wszystkie najpopularniejsze owoce jagodowe.

Modę na owoce stworzył ART#8 Strawberry Berliner Weisse. Trend podbił SALAMANDER Blackcurrant Berliner Weisse – owoc współpracy z Krajowym Stowarzyszeniem Plantatorów Czarnych Porzeczek. Promowany był w 15 krajach. SALAMANDER Blueberry Berliner Weisse był promowany na największych targach owocowych na świecie Fruit Logistica (luty 2018) oraz na tegorocznym Global Berry Congress w Rotterdamie (marzec 2018). Warzony wspólne z plantatorami Polish Berry Cooperative – ART#16 Blueberry Foreign Extra Stout NITRO był oficjalnym piwem największej na świecie Konferencji Borówkowej 2018 (organizowanej corocznie w Polsce!).

Serie Berliner Weisse oraz Milkshake IPA rosną w oczach. Piwa owocowe mają olbrzymi potencjał eksportowy i wizerunkowy. Nawiązaliśmy współpracę z producentami owoców. Zbliżamy dwa środowiska. Promujemy kraft, chcemy by producenci wiedzieli, że piwowarstwo to dobry partner. Rzemieślnicy potrzebują najwyższej jakości owoców i wiedzy o odmianach. Razem robimy piwa bardzo ciekawe i bardzo polskie. Takie, które cieszą podniebienia i rozsławiają Polskę. Talenty piwowarów i nasze polskie kompetencje uprawy owoców, które – pamiętajmy – też są naszą eksportową wizytówką.

 

 

 

Pełna moc

Rok do roku, po raz kolejny, nasze moce produkcyjne urosły o 75%. Od czasu otwarcia potroiliśmy możliwości technologiczne naszej instalacji. Możemy wyprodukować do 10 tysięcy hl piwa rocznie. To jeden z najlepszych wyników w branży browarów rzemieślniczych.

Inwestycje trzykrotnie zwiększyły nasze możliwości produkcyjne. Udoskonaliły jakość piwa na wszystkich etapach: od ziarna po pakowanie, jakość chmielenia przez użycie HopGun’a, zaraz po fermentacji, przez użycie wirówki, potem przepływowy flash pasteurizer, na końcu profesjonalny rozlew.

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, nadal jesteśmy w stanie nie filtrować naszego piwa, a tym samym zachować maksymalnie jego smak i zapach. Zamiast tego, do klarowania piwa używamy wirówkę. Dla dłuższego zachowania odpowiedniej jakości wprowadziliśmy proces pasteryzacji przepływowej – piwo podgrzewane jest tylko na 45 sekund do temperatury 70°C i natychmiast schładzane do kilku stopni. To bardzo niewielka ilość energii, która nie powoduje strat jakościowych. Profesjonalna linia rozlewnicza chroni nasz produkt przed działaniem tlenu i pozwala zachować czystość mikrobiologiczną.

Ważna dla nas jest ekologia. Do sterylizacji linii rozlewniczej oraz kegów stosujemy parę wodną. Energia do jej podgrzania pochodzi ze spalania gazu ziemnego – najczystszej formy paliw kopalnych. Wirówka napędzana jest jedynie prądem, co w stosunku do technik filtracyjnych pozwala wyeliminować membrany osadzane na plastikowych rdzeniach. Do rozlewu stosujemy materiały podlegające recyklingowy – butelki pakowane są w opakowania kartonowe. Wysoki stopień automatyzacji pozwala na racjonalną gospodarkę zużycia wody. Młóto jest częściowo zagospodarowywane przez Concept Stu Mostów do produkcji pieczywa. Reszta trafia do rąk lokalnych rolników, którzy karmią nimi zwierzęta. Kozina i sery kozie, z takiej hodowli trafiają następnie na stoły naszych gości w Browarze.

Promujemy zrównoważony rozwój. Bazujemy na znanych dostawcach. Współpracujemy z elitą polskich plantatorów owoców. W Concepcie powstają produkty ze składnikami, które są uprawiane z szacunkiem dla natury. To też cześć naszej definicji, zupełne odmiennej filozofii podejścia do produkcji piwa. Promujemy styl życia, w którym człowiek stara się generować jak najmniej odpadów i tym samym nie zanieczyszczać środowiska. W praktyce sprowadza się to do stosowania w codziennym życiu kilku zasad: odmawiaj, ograniczaj, używaj ponownie, segreguj i przetwarzaj, kompostuj. Zero Waste łączy się z minimalizmem, ekologią i etyką w każdym aspekcie życia i biznesu. Wspieramy tych, którzy budują naszą świadomość w tej kwestii. Sami pokazujemy, że produkty uboczne produkcji (w naszym przypadku browarniczej) muszą być postrzegane jako cenne zasoby – surowce, których nie powinniśmy marnować.

Promujemy wiele niedocenianych na co dzień w kuchni składników. Przykładem dania na bazie produktów ubocznych produkcji piwa w rzemieślniczym browarze. Chleb, ciastka z młóta, zupa z chleba, napój z serwatki, solone obierki z warzyw i galareta – prezentowane m.in. podczas festiwalu Nowe Epifanie przez Michała Czekajło, szefa kuchni Browaru Stu Mostów, na Zamku Ujazdowskim.
Wśród wielu inicjatyw realizowanych wraz z Uniwersytetem Przyrodniczym w Wrocławiu jest hodowla grzybów jadalnych na młócie. Grzyby strzępkowe są pełnowartościową żywnością.
Nauki o Żywności i Żywieniu na Uniwersytecie Przyrodniczy we Wrocławiu to #1 w Polsce w prestiżowym rankingu kierunków studiów „Perspektyw” (kierunek zdobyły 100% punktów). Na naszym Uniwersytecie prowadzone są pierwsze w Polsce studia podyplomowe kształcące piwowarów.
Na zdjęciu nasza ekipa podczas świętowania potrójnego sukcesu w konkursie Akademii Dobrego Piwa, edycja 2018. Trzy statuetki na trzy zgłoszone piwa, dla wszystkich trzech marek! SALAMANDER Grapefruit and Mandarin DDH DIPA – złoto, ART#8 – brąz, WRCLW Pils – brąz. Werdykt Akademii Dobrego Piwa ma promować standardy i trendy w piwowarstwie.

 

 

 

Wszyscy zatrudnieni w Browarze Stu Mostów na produkcji to absolwenci Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Michał Żankowski jest Piwowarem [absolwent Wydziału Nauk o Żywności], Wojciech Tkaczuk – Piwowar [absolwent Technologii Piwowarstwa]; Mateusz Gulej – Główny Piwowar [absolwent Wydziału Nauk o Żywności]; Paula Prorok – Specjalista ds. Kontroli Jakości [absolwentka Wydziału Nauk o Żywności]; Katarzyna Chlebus – Event Menager [absolwentka Wydziału Nauk o Żywności]; Filip Dąbrowski – Piwowar [absolwent Wydziału Nauk o Żywności]; Grzegorz Lisiak – Beer Menager [absolwent Wydziału Nauk o Żywności]; Jakub Borowski – Dyrektor Sprzedaży [absolwent Wydziału Nauk o Żywności] i Marta Antos – Kierownik Rozlewu [absolwentka Technologii Piwowarstwa].

Kraft to więcej niż piwo

Młoda branża ma coraz większy wpływ na naszą obyczajowość, sposób spędzania czasu, kształtowanie oferty restauracji. Szczególne we WRCLW. Wszyscy jesteśmy skoncentrowani na doświadczeniu klienta z piwem kraftowym. Specjalną rolę pełni tu obchodzący w tym roku swoje 2 Urodziny Concpet Stu Mostów.

Concept to pracownia rzemieślników, którzy na co dzień współpracują z piwowarami – piekarza, kucharza, serowara, cukiernika i ich współpracowników. Unikalność oferty buduje sąsiedztwo Browaru. Do produkcji precli, pieczywa czy musztard używane jest piwo, brzeczka, słody i młóto browarniane. Jest to miejsce przyjazne producentom i rolnikom, w którym spróbować można naturalnych serów czy mięsa. Wszystkie dodatki są produkowane na miejscu, hand made, na bazie autorskich przepisów. Wiele rzeczy słoikujemy, kolejne dostarczamy do wybranych sklepów oraz restauracji.

Concept to połączenie wiedzy kucharzy i piwowarów. Tu pokazujemy rzemieślniczą filozofię tworzenia produktów. Chęć dostarczania wrażeń: wzrokowych, zapachowych i smakowych. Zaskakiwania, przekraczania granic. Tu kucharze wspierają piwowarów (technologów) w promowaniu walorów smakowych piw i możliwości foodpairingu. Tu powstają foodpairingowe rekomendacje dla naszych partnerów. Odbywają się warsztaty PIWO+ Mięso, PIWO+ Przetwory, PIWO+ Precle (wypieki). W Concepce powstał scenariusz edukacyjnych Piwnych Kolacji. Częścią wspólną wszystkich tych inicjatyw jest edukacja. Czym więcej ludzie wiedzą o piwie, tym kraft staje się bardziej oczywistym wyborem.

 

 

Klub Stu

Jesteśmy skoncentrowani na jakość warzonych piw i na edukacji. Na Długosza otworzyliśmy nowe pomieszczenia, w których organizujemy warsztaty, degustacje, kolacje, dla ludzi, którzy znają się na piwie i dla tych, którzy dopiero je odkrywają. Wspieramy działania Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych (powstało w lutym 2018). W całej Europie zapraszamy do Polsk i do WRCLW.

Łączymy ludzi, miasta i kraje. Cieszymy się tym, jak rośne grupa ambasadorów Browaru Stu Mostów. Dla tych największych miłośników kraftu szykujemy niebawem niespodziankę. Celem jest promocja piwnej kultury i najciekawszych dokonań rzemieślniczych piwowarów.

Wszystkich zapraszamy do WRCLW, na dobre piwo!💯️

Dziś szczególnie serdecznie zapraszamy na Długosza. Przed nami Czwarte Urodziny!
Zaproszenia na Facebook’u na https://www.facebook.com/events/356278234931788
Oferta w szczegółach na https://100mostow.pl/blog/2018/12/02/urodziny-6

NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA I BĄDŹ NA BIEŻĄCO

-
mautic is open source marketing automation