Dofinansowane ze środków Unii Europejskiej

CZY MASZ
UKOŃCZONE
18 LAT?

ARE YOU
OVER THE AGE
OF 18?

ART#6 & FTT

15/03

Zapraszamy na premierę
ART#6 warzonego wraz
z Food Think Tank

Zapraszamy na premierę! Czwartek w Browarze!

Łączymy siły by edukować w kwestii smaku. Na co dzień promujemy lokalne, naturalne produkty i świadomość smaku. Wspólnie chcemy pokazać jak niebanalnym produktem jest piwo i ile, w to co robimy na co dzień, wnosi współpraca i wymiana doświadczeń.

Zapraszamy w czwartek 17.03, godz. 18:00, na specjalną prezentację w Browarze Stu Mostów. Opowiemy jak pracowaliśmy nad recepturą. W piątek piwo dostępne będzie we Wrocławiu. W sobotę premiera ogólnopolska – piwo można będzie spróbować w najlepszych pubach, multitapach i restauracjach w całym kraju Polski. Szczegóły sukcesywnie na www.facebook.com/events/577542609078820/

Wspólnie uwarzyliśmy piwo na słodach orkiszowym, pszenicznym, pilzneńskim i karmelowym, na niemieckich chmielach i drożdżach górnej fermentacji. Piwo lekkie, świeże i intrygujące w smaku za sprawą wyjątkowego dodatku, który dobrze wyrównuje smak lekko kwaskowatego piwa pszenicznego. Wsad stanowi palona w ogniu marchewka (odmiana karotka), zalana sokiem z jabłek (odmiany mutsu, idared, gala), w wyniku czego powstała mocna melasa z cukrów wydobytych z owoców. Zarówno marchewka jak i jabłka pochodziły z lokalnych gospodarstw i sadów.

Warzenie poprzedziły prezentacje procesu warzenia prowadzone przez naszych piwowarów, wspólne eksperymenty prowadzące do wyboru dodatków do piwa i rozmowy o źródłach smaku, o jedzeniu, o tym jak łączyć jedzenie z piwem.

Stworzyliśmy bardzo oryginalną etykietę. W formie stempla utrwaliliśmy ślady marchewki, tej użytej jako dodatek do piwa. Etykieta powstała w czterech wersjach. To gradka nie tylko dla birofilów – wyjaśnia Grzegorz Twaróg, Dyrektor Kreatywny, Studia Graficznego Plantacja.

 

kolaz

 

Food Think Tank to grupa specjalistów z wielu branż, kooperują w ramach kolejnych projektów edukacyjnych, których centrum stanowią kulinaria. Działają bezkompromisowo, by dokonywać zmian w myśleniu o smaku. Wracamy do korzeni, do zapomnianych metod gotowania. Wszystkie wartości bierzemy z nieprzetworzonych produktów. Pracą nad piwem z klasycznym rzemieślniczym browarem wzbogacamy nasz nurt kulinarny – KORZEŃ. Marchewka i jabłko są bardzo polskie, mocno zakorzenione w słowiańskiej kulturze, ich połączenie zasmakowało nam wszystkim – mówi Tomasz Hartman, koordynator Food Think Tank. Znakomicie wzbogaciły smak orkiszowego piwa – dodaje Mateusz Gulej, Główny Piwowar Browaru Stu Mostów.

Kuchnia KORZEŃ to nurtu w gastronomii, w którym podąża Fundacji Food Think Tank. Łączy on w sobie korzystanie ze starych technik kulinarnych, takich jak wędzenie, suszenie, kiszenie, zasalanie, gotowanie pod ziemią i użycie surowych, nieprzetworzonych produktów. Odwołanie się do korzeni, przebogatej kultury i nowe na spojrzenie na to. Tak by świadomie i aktywnie kształtować kulturę kulinarną naszych czasów.

 

 

Nasza marka ART symbolizuje kreatywną współpracę ludzi utalentowanych i otwartych. Po raz kolejny buduje mosty pomiędzy środowiskami, różnym doświadczeniem i stylami pracy. Wszystko kręci się wokół smaku, piwa, jedzenia i dialogu. Tego typu projekt jest czymś bardzo charakterystycznym dla odradzającego się piwowarstwa rzemieślniczego.