Wiktoria Lenart w Browarze Stu Mostów
Pot nad biurkiem, krew w halach produkcyjnych i łzy szczęścia, czyli proces wdrażania od pomysłu do finalnego produktu, praca projektanta naprawdę, a nie w teorii – to wszystko było naszym udziałem. Gościliśmy Wiktorię Lenart – jedną z najbardziej kreatywnych osób we WRCLW, jednego z najlepszych młodych projektantów w Polsce.
To było niezwykłe spotkanie. Pasja Wiktorii przyciągnęła rzesze przyjaciół i miłośników rzemieślniczego podejścia. Skromność pozwoliła wielu z nas nie dostrzec skali sukcesów wszystkiego czego ona się dotknie.
Zaczęliśmy od praktyk i debiutu studenta wzornictwa przemysłowego. Od pierwszych błędów i „porażek produkcyjnych”. Dowiedzieliśmy się jak porażkę można wykorzystać i o tym, że ona zaowocować może nowym zleceniem.
Opowiadała Wiktoria o swojej pracy dyplomowej. WORKNEST to stanowisko pracy dla ludzi kreatywnych i nie tylko. Zestaw pozwala na stworzenie funkcjonalnego i estetycznego miejsca pracy. Bazą jest biurko oraz rodzaj parawanu, drabinki. Docenione w środowisku projektantów biurko przyniosło kontakty i propozycje współpracy. M.in. z Piotrem Kuchcińskim. Ich wspólnym dziełem była kolekcja PLUS, odpowiadająca na problem strefowania biura otwartego. Dla słuchaczy kapitalny dowód na to by „95% czasu poświęcać trzeba na poznanie problemu projektowego”. Wprawdzie Wiktoria oddała autorstwo tej myśli Einsteinowi, ale nie musiała.
Zobaczyliśmy jak powstawało łóżko SPOT, za które otrzymała prestiżowy iF DESIGN AWARD 2015 w kategorii meble (częściej nazywana „Oskarem wzornictwa”). Jak miało uwalniać wyobraźnię, inspirować do zabawy. Wiktoria akcentowała rolę dobrego briefu producenta pomijając Dobry Design 2015. Nagrodę przyznawaną głosami najlepszych polskich architektów i projektantów wnętrz.
Prezentowała meble MIO, zaprojektowane we współpracy z Joanną Leciejewską. Meble rosną wraz z naszymi potrzebami. „Użytkownik sam buduje bryłę mebla łącząc bukowe drabinki, skrzynki, fronty z perforowanej blachy czy szkła. Krok po kroku powstaje kształt, funkcja i estetyka. Mebel można dalej zmieniać np. rozsuwając skrzynki. System Mio jest modułowy i uniwersalny, można go dostosowywać do małych wnętrz lub wielokrotnie się z nim przeprowadzać”. Meble otrzymały niedawno nagrodę MUST HAVE, z czego Wiktoria jest bardzo zadowolona. To nagroda dla najciekawszych i zasługujących na uwagę przedmiotów, odzwierciedlających aktualne trendy w projektowaniu. Kolekcja będzie prezentowana w październiku na Łódź Design Festival.
Dowiedzieliśmy się jak wygląda moodbord projektanta i odwieczny dylemat „estetyka czy cena”. Autoplagiat i testy butelkowe. Jak duże mogą być różnice w tym co widać w próbnikach a co w rzeczywistości i ile warte mogą być „straty materiałów”. Jak można zorganizować niestandardowe badania (środowiska pracy ludzi kreatywnych) przez Facebooka? Widzieliśmy też jak wygląda biurko Wiktorii i jej rysunki 😉 Widzieliśmy też aktualne prace, ale obiecaliśmy, że ich nie widzieliśmy.
Na koniec była kriokomora AC Milan, której wnętrze zaprojektowała Wiktoria. Biliśmy brawo i cieszyliśmy się jej pasją, ilością doświadczeń i łatwością dzielenia się nimi. Design i craft stały obok siebie. Obie dziedziny postrzegamy jako częścią kapitału kreatywnego WRCLW i Polski. Obie przyciągają ludzi, którzy myślą interdyscyplinarnie i umieją współpracować. Te umiejętności wspólnie promujemy. Piwem wieczoru nasz symboli kreatywnej kooperacji marka ART i najnowszy ART Coffee Milk Dark Lager. Dziękujemy za fantastyczny wieczór i zapraszamy na Długosza.
- Fanpage – www.facebook.com/studiolenartdesign
- Studio – www.behance.net/wiktoriagolebiewicz
- Pierwsza praca – http://m.meble.com.pl/design/107/trendy_przemijaja_to_slepa_uliczka_wiktoria_lenart,1526_1- 9815.html
- Ostatni laur – www.fpiec.pl/facewatch/2015/08/06/facewatch1910najlepszychpolskichdesignerowdo30stki