CZY MASZ
UKOŃCZONE
18 LAT?

ARE YOU
OVER THE AGE
OF 18?

Tomasz Kopyra live

09/05

„Pod wrażeniem Festiwalu i Browaru”. Relacja Tomka Kopyra

WRLCW robi dobrą robotę

Tomasz Kopyra zaprosił do Browaru Stu Mostów zagranicznych blogerów, którzy przyjechali do WRCLW na 6. Festiwal Dobrego Piwa. Filmowa relacja łapie całą naszą historię. Odrestaurowanie zabytkowego budynku, zachowanie industrialnego klimatu wnętrza, instalacje topowej jakości sprzętu browarniczego. Lekkim językiem opowiedziany cały proces produkcji rzemieślniczego piwa w naszym browarze. Są smaczki i patenty, które pozwalają warzyć na Długosza najwyższej jakości piwo. No i co dla wielu z Państwa może być najciekawsze – są plany ekspansji. Cóż dodać, trzeba to obejrzeć.

 

 

Rozwój dotyczy wszystkich trzech marek – WRCLW, Salamander, ART oraz samego Browaru. Po pół roku od otwarcia rzeczywiście „zaczynamy się nie mieścić”. Źródeł sukcesu jest kilka. Kontynuujemy tradycje, stąd klasyczna technologia i naturalny proces warzenia. Ale obok tradycji w dziedzinie browarnictwa jest coś więcej. Wierzymy, że piwo jest ważne dla naszej tożsamości. Dlatego szukamy wszystkiego, co może odbudować bogatą we WRCLW kulturę picia piwa i wkomponować je w codzienne życie wrocławian. W Browarze połączenie tradycji z nowoczesnością widać na każdym kroku. Zachowaliśmy industrialny charakter przedwojennego budynku. Powstał browar z otwartym pubem, można degustować i oglądać jak się robi piwo rzemieślnicze. Oprowadzamy grupy, prowadzimy warsztaty. Dla gości pracuje zespół piwowarów, barista, barmani i kucharze. Wszystko kręci się wokół edukacji. Wszyscy są pasjonatami. Chcemy by każdego dnia jak najwięcej ludzi zrozumiało, czym różni się piwowarstwo rzemieślnicze od koncernowego.

Goście pytali o źródła sukcesu i zmusili nas o ich uporządkowania. Sądzimy, że kolejność jest taka.

 Postawienie na jakość – technologiczne rozwiązania, które wykorzystują najbardziej renomowane browary rzemieślnicze na świecie. To, że w swojej klasie browarów mamy najbardziej innowacyjny sprzęt na świecie. Browar zaraz po otwarciu określono mianem kraftowego Ferrari. Ludzie, którzy widzieli może nawet wszystkie browary w Polsce i dziesiątki na świecie przecierają oczy. Do tego dochodzą partnerzy i dostawcy, którzy gwarantują jakość stałe podnoszenie standardów. Jeśli ktoś pyta czy za rok, dwa będziemy technologicznie „lepsi” – odpowiedź brzmi zdecydowanie „tak”.

Pub z widokiem. Nie ma odpowiednika w Polsce. Tej wielkości browar z otwartym pubem jest rozwiązaniem unikalnym. Można przyjść, jeść, degustować i czuć się w sercu procesu warzenia. Czuć nuty zapachowe każdej warki. Codziennie gościmy już od południa (oferując lunche). Stworzyliśmy warunki pracy znakomitym kucharzom. Mamy serce do tego by dać „do piwa” coś więcej, absorbując wszystkie zmysły. Wspieramy pasjonatów kulinariów, którzy sięgają po naturalne, lokalne produkty, tworzą z nich oryginalne potrawy i zadają sobie pytania o źródła smaku i jego granice.

Klimat miejsca – mamy klasyczny rzemieślniczy browar w centrum takiego miasta jak Wrocław. Udało się połączyć kontekstu miasta, historii miejsca i ludzi, którzy byli tu przed nami. Autentyczność buduje historyczny, zabytkowy budynek, wkomponowany w dawną fabrykę słynnych na całą Europę wodomierzy. Mamy możliwość pokazania produkcji. Postawiliśmy na edukacje od początku. Stąd ta kubatura, rozkład wnętrza, zaprojektowana możliwość wygodnego oprowadzania. Tysiące ludzi miało okazję fizycznie dotknąć różnicy. Zobaczyć jak wygląda proces warzenia piwa i czym różni się on od produkcji w masowych browarach. To ma znaczenie, bo wszystko wskazuje na to, że jeśli ktoś zrozumie – nigdy nie wróci do zniewolonego piwa.

Liczba aktywności, które realizujemy wokół browaru i jego pubu. Pub Browaru jest miejscem spotkań. Stał się nim już w trakcie budowy. Spotykają się u nas pracownicy byłych wrocławskich browarów, restauratorzy, kucharze, producenci produktów regionalnych (ostatnio Cech Piekarzy i Cukierników). Gościliśmy kolegów z branży, z większości polskich browarów, z kilkunastu innych krajów świata. Zaczęliśmy promować WRCLW i eksportować nasze piwa do Czech i Niemiec.

Analizując sukces trzeba wspomnieć o chęci wpisania marki i produkt, jakim jest rzemieślnicze piwo w szerszy kulturowy kontekst. Temu służą spotkania ludzi sztuki, designerów, ostatnio architektów. Widzimy jak wiele nas łączy i jak możemy się inspirować. Efekt naszej pracy do dzieło współpracy, talentu i rąk, w naszym przypadku piwowara. Często mówimy o tym, że kraft jest częścią kapitału kreatywnego WRCLW i Polski. To też część naszej odpowiedzi na pytanie: stąd taki sukces!

Więcej o naszych piwach na https://www.facebook.com/BrowarStuMostow/app_132562649599

O Festiwalu: http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,wroclaw-stal-sie-stolica-dobrego-piwa,wia5-3266- 24247.html

O Piwie Festiwalowym na http://100mostow.pl/blog/2015/05/01/wrclw-dunkelweizen/

Gdzie można kupić WRCLW Dunkelweizen po Festiwalu http://100mostow.pl/piwna-mapa/

NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA I BĄDŹ NA BIEŻĄCO

-
mautic is open source marketing automation