Give Power To Designers!
To był dzień Studia Graficznego PLANTACJA i osobiście Grzegorz Twaroga, Dyrektora Kreatywnego, odpowiedzialnego za kreowanie identyfikacji wizualnej wszystkich marek Browaru Stu Mostów. Pracujemy od samego początku, kiedy na stole leżała tylko Strategia. Wiedzieliśmy czego chcemy, ale jeszcze nie wiedzieliśmy jak to może wyglądać. Obok leżały czyste kartki papieru.
Chcieliśmy połączyć prawdziwe życie i prawdziwe piwo. Rzemieślnicze w najlepszym tego słowa znaczeniu. Jakość, naturalny proces warzenia, bez przyśpieszania i bez pozbawiania wartości tylko po to by produkt mógł stać na półkach rok i zostać zaakceptowany przez wszystkich. W Polsce, do której wróciliśmy. Z misją integrowania branży, zapraszania do współpracy ludzi zainteresowanych odbudową kultury picia piwa. Z chęcią robienia piwa, które byłoby wizytówką naszych talentów i tradycji miasta, w którym zamieszkaliśmy. Tak narodziła się marka WROCŁAW.
onieważ ludzie przestali się spotykać i rozmawiać. Zarówno wśród przyjaciół, kolegów z pracy, w rodzinie a nawet wśród domowników. Internet, media społecznościowe 🙂 komunikatory stały się dla wielu namiastką spotkania. Postanowiliśmy stworzyć markę, która celebruje spotkanie. Która czyni życie mniej pośpiesznym, pozbawionym napięć, nasyconym większą tolerancją i pozwala dobrze się bawić. Takie były korzenie SALAMANDRA.
Trzecią marką browaru jest ART. Podpisuje ona kreatywną kooperację i otwartość na nowe doświadczenie. Od początku buduje mosty pomiędzy ludźmi i pomiędzy stylami piwa. Jest trzecią naszą wizytówką kraftu.
Chcieliśmy designu na wysokim poziomie ponieważ tylko taki mógł pomóc budować markę i jej wartości. Chcieliśmy partnera, który nas rozumie i który też angażuje się w 100 procentach. Szybko znaleźliśmy wspólny język. Racjonalne, biznesowe podejście, świadomość, że każdy dzień kosztuje (coś co podobno rzadko znaleźć można wśród designerów). Znaleźliśmy atencje do produktu i codziennie chęć poszukiwania nowych sposobów komunikowania różnic w tym produkcie i korzyści jakie te różnice dają.
Zadaniem każdego, kto jest zainteresowany rozwojem kategorii jest komunikacja tego czy rzemieślnicza produkcja rożni się od przemysłowej, co sprawia, że finalny produkt jest nieporównywalny. Liderzy kategorii „piwo zniewolone” pracują w przeciwnym kierunku – rozmiękczają te różnice.
Zakładaliśmy aktywną komunikacje bo skala wyzwał wydaje nam się duża. Chcemy pokazać współczesne rzemiosło, przekonać do niego i pokazać, że źródłem pojęcia rzemieślniczy nie jest stopniowanie słów domowy czy hobbystyczny. Chcemy tworzyć markę, która wyzwala ludzi ze stereotypowego myślenia i rzuca wyzwanie bezmyślnej akceptacji częściowej tylko satysfakcji i tekturowego szczęścia. Zachęca do doceniania na co dzień prostych wartości i przyjemności. W przypadku kluczowych decyzji pochwala idealizm i brak kompromisów – prawdziwe życie, którego symbolem jest prawdziwe piwo. Chcemy maksymalnie wykorzystać trendy, wpisać Browar Stu Mostów w kierunek kluczowych zmian kulturowych.
Identyfikacja wizualna Browaru powszechnie uważana jest za czytelną i spójną. Polubiliśmy ją my i nasi klienci. Mamy po roku dużą grupę sympatyków i zainteresowanie wszystkim co nosi ślad naszego designu – świetnie sprzedają się butelki, etykiety, szkło, koszulki. W rok zrealizowaliśmy wszystkie cele biznesowe debiutu. Na fali tego sukcesu wyznaczyliśmy sobie nowe. Dziś coś podsumowując, z przekonaniem możemy powiedzieć: design głupcze! Nie miejcie wątpliwości. Jest jak wiatr, który wieje w plecy. Twórzcie warunki pracy dla projektantów i grafików. Give Power To Designers!
Plantacja to miejsce, w którym rozkwitają idee. Niezależne studio graficzne specjalizujące się w kompleksowym tworzeniu wizerunku. Zajmuje się opracowywaniem identyfikacji wizualnej, systemów informacji wizualnej, grafiki użytkowej i web designem. Wiele im zawdzięczamy. Dziękujemy 🙂