Dlaczego tak uważamy?
Jesteśmy na wymagającej drodze do odpowiedzialnej względem środowiska produkcji i dystrybucji piwa oraz innych naszych produktów, czego naturalnym następstwem stało się wprowadzenie do oferty Browaru piw w tym ekologicznym opakowaniu. Ujmując to w szerszej perspektywie – uważamy, że prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny społecznie jest tym, co możemy a nawet musimy robić, aby zadbać o bezpieczną przyszłość naszego i kolejnych pokoleń.
Sukcesywnie oszczędzamy zużycie energii i zasobów.
Od początku istnienia Browaru oraz Conceptu Stu Mostów minimalizujemy straty w surowcach, półproduktach i odpadach poprodukcyjnych wykorzystując brzeczkę, drożdżowe osady piwne, młóto oraz chmiel w naszej kuchni (więcej na ten temat przeczytacie tutaj). Ograniczyliśmy również zużycie wody dzięki wyposażeniu naszej hali produkcyjnej w między innymi: płytowy wymiennik ciepła oraz zbiorniki przeznaczone na wodę gorącą i lodową.
Naturalnym dla nas krokiem było więc przeanalizowanie innych procesów w Browarze i usprawnienie ich tak, aby były jak najbardziej przyjazne dla otoczenia.
Dlatego postanowiliśmy na nowo podejść do tematu opakowania jakim jest puszka, wchodząc w fazę 2.0.
Nie chcemy obalać mitów na jej temat, w tym tego o rzekomym negatywnym wpływie puszki na smak piwa. Było to już przedmiotem niejednej fachowej publikacji i badań, do których dotrzeć z łatwością może każdy z nas.
Chcemy zachęcić Was do rzetelnego rachunku ekonomicznego, społecznego i ekologicznego, którego efekt bez wątpienia potwierdzi zasadność sięgnięcia po to doskonałe, ale ciągle jeszcze niszowe i niedoceniane w polskim krafcie opakowanie.
Fakty mówią same za siebie:
1. Puszka podobnie jak butelka podlega procesowi recyklingu, ale proces ten jest tańszy, mniej energochłonny i generuje mniej odpadów. Ponadto dzięki łatwej i powszechnie dostępnej możliwości złomowania – puszki nie zaśmiecają naszego krajobrazu zbyt długo.
2. Puszka jest opakowaniem lżejszym i mniejszym gabarytowo niż butelka, co powoduje, że ciężarówka wypełniona piwem w puszce „na raz” przewozi więcej – czyli na tej samej powierzchni palety i samochodu może zmieścić się większa ilość piwa w puszkach, redukując tym samym zarówno koszty transportu, jak i ślad węglowy całego łańcucha dostaw.
3. Puszka jest opakowaniem technologicznie w niczym nie ustępującym butelce, a do tego tańszym w eksploatacji i zdecydowanie lepszym jeśli chodzi o przechowywanie intensywnie chmielonych stylów piwnych. Do tego nie przepuszcza światła, co ma ogromne znaczenie zarówno dla jakości piwa oraz zawartych w nim aromatów.
4. Puszka jest opakowaniem nowoczesnym, dowodzącym wysokiej świadomości i odpowiedzialności społecznej branży – najlepiej świadczy o tym praktyka wielu topowych browarów zagranicznych rozlewających swoje piwa w takie właśnie opakowania.
Nie musicie wierzyć nam na słowo ani też z miejsca wyzbywać zakorzenionych od dawna uprzedzeń, ale tak jak wierzymy, że kraft to przede wszystkim ludzie, którzy go tworzą – tak samo tkwi w nas przekonanie, że są to ludzie społecznie i ekologicznie świadomi, o dużej otwartości i pragnący od życia więcej – smaku, spotkań oraz towarzyszących im rozmów!
Zdając sobie sprawę z wagi wyzwania, jakim jest zmiana przyzwyczajeń fanów kraftowego piwa – zachęcamy Was do przyłączenia się do akcji PUSZKA 2.0 poprzez odpowiedzialne decyzje zakupowe.
Odpowiedzialność, ekologia i nowoczesność muszą stać się tożsame z piwowarstwem rzemieślniczym – wkroczmy wspólnie w fazę PUSZKA 2.0 w polskim krafcie!