Dofinansowane ze środków Unii Europejskiej

CZY MASZ
UKOŃCZONE
18 LAT?

ARE YOU
OVER THE AGE
OF 18?

Piwa Browaru Produktem Roku

01/09

Nasze piwa Najlepszym Dolnośląskim Produktem 2015

Dziękujemy serdecznie za poparcie i uznanie!

Dziękujemy wszystkim naszych sympatykom oraz partnerom, którzy pomagają uczynić WRCLW Stolicą Dobrego Piwa. Fakt, że piwo rzemieślnicze uznano za produkt roku bardzo pomoże nam wszystkim. Nasze piwa to produkt, z którego wrocławianie mogą być dumni.

Dziękujemy też za niesamowitą kampanię, w której czytelnicy Gazety Wrocławskiej i portalu naszemiasto.pl mieli „zadecydować, co jest najlepsze”. Dziękujemy za absolutnie rekordowa liczbę 14.082 głosów. Chcieliśmy żeby piwo rzemieślnicze było bardzo wysoko. Intensywnie prosiliśmy o Państwa o nie. Przypomnijmy to co było naszą motywacją.

  • Piwo rzemieślnicze jest częścią naszej regionalnej tożsamości. Dobre piwo jest częścią naszej regionalnej tożsamości – jest tym czym woda dla Mazur i węgiel dla Śląska. Musimy o tym mówić i to promować. Brak promocji i pracy nad świadomością tego faktu będzie oznaką naszej naiwności
  • Piwo rzemieślnicze jest dziś kolejną przewagą jaką mamy w rywalizacji z Wielkopolską i Śląskiem. Rywalizujemy o utalentowanych ludzi i ich pomysły na to jak poprawić naszą jakość życia. W momencie kiedy WRCLW uznaje się za Piwną Stolice Polski, kiedy mamy najwięcej piwnych inicjatyw, powstaje najwięcej nowych browarów, rzemieślniczych i restauracyjnych.
  • Piwo rzemieślnicze jest symbolem wielkich zmian. Na całym świcie piwo rzemieślnicze to wolność od koncernowości, chemii i monosmaku. Paneli smakowych, w których szuka się odpowiedzi na pytanie: czy to będzie smakowało 10-15 mln ludzi? Dlatego musimy promować nasze wartości i sukcesy. I dlatego ten Plebiscyt wydaje się dobrym do tego narzędziem.
  • Piwo rzemieślnicze wzbogaca kulturę piwa i tym poprawia jakość relacji między ludźmi. Jeśli tylko nie patrzymy na piwo przez pryzmat płytkiej reklamy (a to obiektywnie trudne) to widzimy, że od wieków było społecznym spoiwem. „Chodźmy na piwo” oznacza, że idę z przyjaciółmi, z dobrymi emocjami. inne alkohole nie mają tego luzu i bezpretensjonalności. Powinniśmy we WLCLW promować dobre piwo, gdyż w kraftowym wydaniu czyni życie mniej pośpiesznym, pozbawionym napięć, nasyconym większą tolerancją.
  • Piwo rzemieślnicze pomaga dziś zdefiniować rzemieślniczość. To jest określenie pozytywne. Jeszcze klika lat temu takie nie było, kojarzyło się z… w najlepszym razie z Cepelią. A dziś oznacza fachowość i pasję. Dziś to dobra technologia, dobre surowce, dobre traktowanie produktu, odnoszenie się do niego z szacunkiem. Rzemieślniczy oznacza pokaz tego co można zrobić jeśli stawia się na wysoką jakość i kreatywność. Dlatego od początku jesteśmy członkiem Dolnośląskiej Izby Rzemieślniczej i pierwszym polskim członkiem The Brewers Association. Dlatego zaangażowaliśmy się w ten Plebiscyt – uważamy, że warto promować rzemiosło!

Od otwarcia Browaru Stu Mostów w grudniu 2014 uwarzyliśmy w Browarze Stu Mostów 11 piw. Od początku to połączenie dwóch podejść do współczesnego piwowarstwa – odkrycie na nowo tradycji i podążanie za dynamiczną piwną rewolucją. Warzymy piwa stylowe, co bardzo się podoba i szybko przysporzyło Browarowi rzesze sympatyków. Wybieramy style znacznie różniące się od siebie, by pokazać jak bogaty może być świat piwa. Wykorzystujemy najwyższej jakości słody, chmiele, drożdże i przyprawy. Budujemy 3 marki: WRCLW, Salamander oraz ART.

WRCLW to klasyka w nowych aranżacjach. SALAMANEDR to esencja piwnej rewolucji – marka stworzona by rozszerzać nasze horyzonty i promować orzeźwiającą moc spotkania przy piwie. ART symbolizuje kreatywną kooperację ludzi utalentowanych i otwartych na nowe doświadczenie. Buduje mosty pomiędzy ludźmi i pomiędzy stylami piwa. Tego typu współpraca przy opracowywaniu pomysłu na piwo i potem receptury jest czymś bardzo charakterystycznym dla piwowarstwa rzemieślniczego.

Wiedzieliśmy, że dużo głosów na piwo rzemieślnicze pozwoli silniej promować piwną tożsamość, myślenie i pisanie o piwie właśnie w tych kategoriach. Cieszymy się na teksty w Gazecie Wrocławskiej, która była partem medialnym, kiedy w siedzibie Browaru Stu Mostów odbyło się pierwsze po latach spotkanie pracowników nieistniejących wrocławskich browarów. Gazeta Wrocławska od początku istnienia stara się dostarczać nam najważniejszych informacji z Wrocławia i z całego Dolnego Śląska. Kapitalnie łączy kolejne pokolenia Wrocławian. Internetowe wydanie jest liderem wśród dolnośląskich e-serwisów dzienników regionalnych, jest też Gazeta Wrocławska dolnośląskim liderem pod względem odsłon mobilnych.