Dofinansowane ze środków Unii Europejskiej

CZY MASZ
UKOŃCZONE
18 LAT?

ARE YOU
OVER THE AGE
OF 18?

Nowe etykiety na piwach Browaru Stu Mostów

25/04

Rewolucyjna zmiana wyglądu piw i nowa identyfikacja – to samo doskonałe, kraftowe piwo!

Z okazji X urodzin wrocławski Browar Stu Mostów zmienił wizerunek. Kolejny etap we wdrażaniu nowej identyfikacji to rewolucyjna zmiana wyglądu etykiet – na początek flagowej serii piw, łącznie z tą znaną jako WRCLW.

Po 10 latach rozwijania pomysłu na wrocławski browar kraftowy, możemy z dumą powiedzieć, że warzymy po to, by piwo stało się globalnie rozpoznawalną wizytówką Miasta Stu Mostów! Nasza nowa identyfikacja oraz etykiety serii piw flagowych to kreatywne i eksperymentalne działanie, które ma nas jeszcze mocniej zakorzenić we wrocławskiej kulturze. Na nowych etykietach umieściliśmy naszych nowych bohaterów marki Strażnika i Strażniczkę Mostów. To figura miejskiego podróżnika, poszukiwacza nowych smaków, trendów i ciekawostek na swoim własnym podwórku, a jednocześnie – lokalnego patrioty, stojącego na straży wyjątkowości naszego miasta, które uosabia sto wrocławskich mostów.

   

– Jesteśmy naprawdę dumni z tego, co udało nam się zbudować przez ostatnią dekadę. Jednak nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy raz na jakiś czas nie wywrócili wszystkiego do góry nogami – mówi Grzegorz Ziemian. – To właśnie z tej naszej potrzeby rewolucji i buntu wobec nijakiego, masowego przemysłu – wyrośliśmy. Z jednej strony ekscytuje nas przeszłość i czerpanie z tradycji, jesteśmy przywiązani do naszego miasta, cały czas sięgamy do historii wrocławskiego browarnictwa, ale z drugiej strony uwielbiamy zmiany, odkrywanie nowych, światowych trendów – nie tylko poddawanie się im, ale także eksperymenty i przenoszenie tych nowych idei na nasz lokalny grunt. Lokalność jest dla nas ogromnie ważna, dlatego do współpracy przy projekcie nowych etykiet, przygotowanych przez wrocławskiego projektanta Mariana Misiaka, zaprosiliśmy również Pawła Mildnera – wrocławskiego ilustratora i artystę. Naszym celem, wynikającym z nowej strategii, jest otwieranie się na współpracę z lokalnymi twórcami, nadawanie naszym produktom jeszcze bardziej „wrocławskiego” charakteru. Wrocław jest wspaniałym miastem, które ma naprawdę wiele do zaoferowania.  

Strażnik i Strażniczka Stu Mostów to kreskówkowe postaci, które uosabiają wartości marki – potrzebę odkrywania miasta wciąż na nowo, zainteresowanie jego historią i kulturą, miłość do regionalnego rzemiosła, ale także zabawę i celebrowanie życia w rytmie slow. Reprezentują wrocławską „otwartość” – na innych ludzi, na współpracę i wspólne tworzenie wartości. Mogą przypominać także mieszkańcom Wrocławia, jak wyjątkowym miejscem jest ich ukochane Miasto Stu Mostów, oraz że z każdym z mostów wiąże się ciekawa i unikalna historia.   

Rzemieślniczy produkt wymaga rzemieślniczego podejścia do projektów graficznych. Dla podkreślenia naszej dbałości o szczegóły zaprojektowaliśmy specjalny krój pisma, który znajdziecie na etykietach i innych elementach komunikacyjnych. Jego nazwa – Extract – zdradza naszą filozofię. Chcemy, aby również litery rezonowały z tradycjami piwowarskimi. Stworzyliśmy też serię stu oryginalnych kapsli, każdy z wizerunkiem innego, wrocławskiego mostu. Staramy się działać na zmysły nie tylko naszymi smakami, ale również zachęcać do wizualnych odkryć. — dodaje Marian Misiak, autor nowej identyfikacji wizualnej Browaru Stu Mostów. 

Piwo jest ważną częścią historii i kultury tego regionu, a Wrocław to Stolica Dobrego Piwa – i chcemy, by nią pozostał, bo to dziedzictwo, które stanowi o jego unikalnym charakterze i jest kojarzone z tym miastem na całym świecie. Dlatego naszą misją jest sprawianie, by piwo było postrzegane jako napój wysokiej jakości, będący globalną wizytówką Miasta Stu Mostów. Mosty jako coś co łączy – ludzi, idee i miejsca – od zawsze były wizualną reprezentacją i metaforą naszej działalności. Nowa identyfikacja podkreśla ich widoczność i symboliczną wymowę – dodaje Arletta Ziemian.